Friday, June 11, 2010

aku, dia dan A&W..

Dah dua kali benda ni jadi dan aku sendiri tak tau kenapa jadi macam ni? Adakah aku ter-respons secara fully automatik lantas aku menghasilkan force ala2 Star Wars gitu? Kali ni aku gerak ke Giant Taman Connaught, bagi sesiapa yg berada di Alam Damai, anda hanya perlu berjalan kaki saja. Bagi warga Bandar Tasik Selatan seperti aku ini, motor itu je la peneman untuk aku sampai ke sana. Kecuakan melanda diri bila aku memasuki lebuhraya. Paling aku seriau bile ade je lori 16 tayar sibuk nak cilok2 sebelah aku. Teras juga aku nak bom lori tu, biar berkecai 5 kerat! Oleh sebab kembara berhalangan di highway berkenaan, maka aku terpaksa menjadi seorang penunggang motorsikal yg amat berhemah. Terima kasih kepada JPJ kerana bagi daku lulus ujian lesen. Jasamu dikenang.
Kini, Giant tidak jauh di mataku, kira2 3 nautika dari pandanganku. Oleh kerana kagum dengan maskot dinosaur Giant, maka dengan tidak kusedari, aku terlanggar lubang. Nasib baik rim tayar motorku diperbuat daripada alloy, kalau daripada kayu kayan, maka bersepailah ia walaupun sekuat kayu jati cap kapal layar. Namun, dengan muka yg selamba, aku redah saja lubang situ kerana pekerja gali lubang tapi lupa tutup lubang di jalanan. Tiba di perkarangan Giant, terdapat beberapa shop lot di situ dan yg pertama dari row tu betul2 menarik perhatian aku. A&W? Ini bukanlah skandal semasa aku di SMKBTS dulu tapi apakah punca aku tertarik di sana? Aku terkesima dan aku cuba untuk mengintai di dalam, setiap sudut A&W dari luar. Aku mencari2, tapi tak juga kutemui. Ada 2-3 yg pakai tudung, dah la warna sama membuatkan ku terkedu seraya tak dapat mengecam siapakah dia. Nyesal juga aku tak pinjam teleskop kat makmal fizik SMKBTS. Kalau boleh, aku tak nak lepaskan pandangan aku ke arah A&W tu, agar aku dapat menatap wajah si Dia, tapi apakan daya, depan aku ada speedtrap la, dan aku terpaksa selekoh masuk ke Giant dan park. Hajat hati nak masuk ke A&W kejap, untuk imej yg jelas dan nyata tanpa dengung. Tapi aku segan dan takut kalau2 Dia tak senang melihat kelibatku walaupun aku mengenakan baju maskot beruang A&W itu. Biarlah, aku merindui dikau walaupun kau tetap tak sudi dan sayonara A&W.
Dikala aku mendekati A&W itu, hatiku berdegup kencang bagai nak gila. Aku hanya mampu merenung A&W dan kelihatan akak tengah keje kat dobi sedang tersipu2 malu. Apakah?

1 comment: