Thursday, June 3, 2010

kekeliruan ternyata

Aku benci mimpi gadis2 lawa dalam mimpi. Geram satu hal tapi masalahnya aku tak mampu menahan godaan diorang yg bajet nak manja ala2 moe pula. Dengan mekap naturally lawa tanpa brand Maybelline mungkin membuatkan aku consider untuk jadikan wife candidate, sebab kadar penjimatan yg nyata, malah lagi hebat dari pelan Digi prepaid. Tapi, aku dengan berlagak macho, still maintain kegentleness aku refuse offer diorang, flatly tanpa teragak malah gagap sepatah dua sebab aku tak bersuara langsung masa tu. Iyelakan, dalam mimpi mana boleh cakap!

Mukadimah mimpi dan tanpa disedari, bunyi alarm phone aku berbunyi dengan nyaring bagaikan laungan suara Aslan, sampai tak larat aku nak snooze. Aku pandang sekeliling. Eh? Mane akak2 bidadari tu ye? Lari kena bawa lari dengan mat Lambok ke ni? Cahaya menerobos tingkap rumah aku, aku silau dan baru aku sedar yg aku dah kembali ke dunia realiti tanpa Sands of Time. Baru je nak terase di awangan, dah kena panggil balik mengadap realiti walaupun aku tak guna sistem Avatar jadi orang kaler biru.

Handset murah aku berbunyi. 2 Mesej masuk. Isi kandungan yg menarik hati untuk dibaca sampai ke message detail sekaligus, dari dua orang yg tak berapa dikenali. Mungkinkah dia bidadari atau sekadar makcik cleaner The Gardens? Aku terkesima dan yg pasti aku tak bisa memilihmu sebab tak dapat mandat dari planet Namek mengenai peristiwa yg boleh dicatatkan dalam arkib seorang jejaka. Aku text macam biasa dan kalau boleh aku tak nak kehilangan siapa2 di sini mahupun kucing jiran sebelah yg baru dikutip dari Uganda. Ini bukan pilihanraya JPP nak tentukan majoriti dan minoriti tapi ini adalah sejenis talian hayat dan aku hanya mampu memilih sekali seumur hidup, itu bermakna aku tiada peluang untuk jadi repeaters. Aku kian gelisah lagi kusut. Apa yg perlu aku buat atas dasar usaha? Kena panggil Hidari Shotaru untuk menyiasat kes yg rumit ini nampaknya.

*keliru nak pilih kucing Persia ke Siam

3 comments: