Tuesday, June 8, 2010

Nur Kasih

Terkedu.Terkesima.Terharu. Itulah perasaan yg aku alami dan segalanya bercampur baur tatkala aku ter-usha drama Nur Kasih kat TV9. Sejak dari sem 1 kat matrik lagi aku dah terdengar ura2 drama Nur Kasih ni dan member aku, Megat taksub sangat dengan drama ni dan apa2 je mesti dia nak promote tak kire through media massa mahupun lisan. Akibatnya, aku dah terjebak dengan drama Nur Kasih tapi aku takde peluang nak tengok sebab kat matrik aku takde TV, kalau ade pun dekat kafe je. Aku actually malas nak lepak kat kafe sebab kalau dah kat sane, nanti tangan gatal2 merayap kat tray lauk dan segera aku tapau apa yg ada. So, terbatal la niat aku yg suci lagi murni tu.
Aku suka sangat2 dengan Aidil, muka dia suci dan itu memberikan aku inspirasi untuk menjadi budiman seperti beliau dimana perfume One Drop diinspirasikan oleh wangian luar negara. Dengan cara berbual yg lembut dan perawakan yg tenang ketika berhadapan dengan sesiapa. Aku admire Aidil dan Megat pernah beritahu daku, even perempuan2 yg sosial pun nak lelaki macam Aidil. Aku kagum dan aku nak jadi macam Aidil, tak kira apa jua!

Walaupun Kedah cuti hari Jumaat, dan selalunya pada malam tu aku selalu lepak2 je dekat bilik Aidil (bukan watak dalam drama ni), tapi takde pula yg nak ajak aku tengok sekali. Pelik bin ajaib. Adakah diorang tak perasan yg aku ni Mat Drama macam Bowe kot. Nur Kasih, drama yg buatkan aku kagum for the 1st time ever~

*tengah cari link untuk download drama Nur Kasih

1 comment: