Saturday, June 12, 2010

momento Bestarianz

Dipengaruhi anasir kebosanan serta kelapangan masa yg melampau setelah sekian lama berada di rumah. Aku mula nak melakukan ekspedisi cari gali album yg aku built masa form 5. Bila aku usha balik kenangan semasa di 5 Bestari tu membuatkan aku sebak, terasa macam nak nangis puas2. Banyak sangat pengalaman yg aku tempa di mana itulah kelas 1st yg aku rasakan aku betul2 mix dengan girls. Macam biasala, aku agak akward bila nak adapt dengan situasi baru sedangkan lagu Situasi by Bunkface pun feymes lepas aku SPM. Bila dah macam tu, banyak la try and error aku lakukan dalam kelas. Nak tergelak pun ada bila difikirkan tapi semua tu tinggal sejarah dan sebanyak aku kenang aku tetap tak akan kembali walaupun ada replika pisau Prince of Persia tu.
Banyak gambar yg aku snap secara sengaja mahupun curi2 tulang tapi sikit saja aku muatkan dalam album sebab nak print lagi mahal dari cuci Kodak. Aku pula takde elaun JPA mahupun tabung Bersamamu masa tu sampai la sekarang. Walau sekeping je gambar yg ada, itu dah membuatkan daku tangkap jiwang. Aduih, itulah penangan memori cinta luka.
Gambar di atas adalah kad birthday yg they all bagi kat aku, complete dengan signature semua orang termasuklah bestfriend aku, Syahir sebelum dia pindah ke sekolah lain. Beginilah tradisi 5 Bestari, dimulakan dengan Dayah ngan Tikah yg bagi birthday card kat semua orang since Bowe lagi. Aku appreciate sangat2 kad ni sebab inilah yg membuatkan aku sayang sangat kat depa semua. Aku tak kisah andai kata aku hanyalah bertepuk sebelah tangan.
Cuma bila dah lepas sekolah ni, aku ternanti2, sampai bila aku nak keep in touch dengan diorang ye? Sedangkan member2 aku ramai yg dah lost contact dan dah mulakan hidup baru masa kat matrik. Adakah aku saja yg terperangkap dengan masa lalu sebab kesilapan tersebut?

No comments:

Post a Comment