Thursday, May 20, 2010

jom ronda BTS!

pagi2 lagi da kene roger ngan mmbr, dengan mamai nyer aku menjawab. aku de task: carik kat ne Sinar Zamdurrani. alamat diberi kt jalan 20B/146. seraya aku bertanya, dimanakah itu? untuk pengetahuan k0rang, selame 8 thn aku kt sini, tp satu hapak pun aku tatau dimana gerangan tempat aku nh..ish3 adakah aku perlu menggunkan google earth? help!!

setelah sekian aku merantau dgn pertolongan moto bapak aku, dkt sejam jgk la aku merayau2 skitar Bandar Tasik Selatan, tanye menanye sape2 yg ade, dengan buat muke tak malu..hahaha
pada mulanya aku bergegas ke area taman bawah, k0t2 nak usha name jalan yg ade, tp malangnya kt fasa 1 sampai jalan 19 je. aik, kemanakah jalan 20 itu? jeng2, aku lepak kt guardroom, tp jaga kt situ kate dalam taman tu ade angka je, tade huruf. jdk, di manakah ia? adakah disebalik lindungan bulan? fuh..payah ku mencari~
kemudian, setelah ku tanya kakak kt depan kedai tayar, aku gerak lagi ke Miftahul Uloom, engatkan ade ustaz kat sane walaupun aku tau itu bukan jalan 20B/146, tp jalan 8/146!
tunggu punya lame, nak tego segan takut2 kalo silap. last2 de bdk br masuk kelas, dan dgn selamba aku tego dak2 th..muke da cuak sbb aku ni ade muke2 taiko skit, ala2 cam genji tuh..hehe..seb baek aku dpt tau takde ustaz kt situ, dan dgn wat muke sengal aku tr0s blah dari situ..aduih~
carik punyer carik, terdetik nak carik jgk kt area2 supermarket depan umah aku tuh..aku gi masuk kedai, tanyakan auntie cashier tu, selambe je aku redah and at last, alhamdulillah, aku berjaya jgk dpt tau yang aku skrang berada dkt jalan 20b/146..terharu2..s0bs3
aku jejak deretan kedai tu lalu ternampak la poster Sinar Zamdurrani~
la, upenyer tmpt rawatan komplimentari secara islam..tapi asal tak buat banner eh? nyusahkan bt0l nak kene carik..aku gk jadi despatch boy arinh..hahaha

No comments:

Post a Comment