Thursday, July 29, 2010

kene tag?

Daku dah mula perasan akan kehadiran tentang budaya meng-tag kawan masing2 especially dalam komuniti sarwa bloggers baru2 ini. Keadaan menjadi lebih hangat dari biasa apabila salah seorang dari memberku, Ariff, mula terjebak dalam kancah tag berkenaan lalu menyebarkan budaya berkenaan kepada bloggers yg lain, tapi, aku mengecap nafas lega apabila namaku tidak di-tag sedemikian rupa. Aku tersenyum simpul sehinggakan suatu hari, aku juga tergolong dalam golongan berkenaan dikala cik Alyn Razman meng-tag daku. Apakah yg telah terjadi?

What is your name :
mak ayah bagi nama Mohamad Fareez Izwan, tapi nama manja saya Fareez je
*sambil berbuat muka suci di khalayak ramai

A four letter word :
AHAKS
*dengan lenggok gaya gedik berirama Melayu klasik

A boy's name :
Mutalib
*member daku dikala aku masih kanak2 yg masih suci lagi comel suatu ketika dahulu

A girl's nama :
Raudhah
*sebenarnya dah rancang nak bagi nama my bakal daughter in future nama ni, tapi who knows kan kuasa Tuhan nak bagi juga aku seorang boy kelak

An occupation :
seorang budak KJUT yg amat suka merapu tak tentu hala lagi kacau gadis2 dalam dan luar UKM
*kadang2 tak sedar apa yg daku buat makan hati sendiri!

Something you'll wear :
jeans hitam lusuh lagi huduh~
*bile masa lak jeans ni bermuka2 bagi memastikan beliau masih bergetah dikalangan seluar slack malah seluar banyak poket?

A type of food :
kueytiaw kungfu
*Ariff, bila lagi mau pekena dekat sebelah Pak Din?

Something found in the bathroom :
SUBMARINE!
*siapa la lupa nak flush ni! =,='

A place :Bold
Kadoma, Zimbabwe
*penthouseku terbina di sana untuk honeymoon 10 tahun akan datang. agak2 wife aku sudi ke nak tag along?

A reason for being late :
"sorry prof, tadi makcik cleaner ajak gi date depan pusanika"
*sekali lagi aku terpaksa bermuka suci tatkala cari seat dalam kuliah di mana lecturer sedang blur di hadapan~

Something u'd shout :
dang it!!
*dikala lappy aku crash ketika aku mencuba nak format dan aku terpaksa waktu berjaga sampai pukul 4 pagi, tanpa Nusan

Something you drink :
Kickapoo
*ada vending machine bawah blok aku, dan perfect dikala nak quench thirst di pagi buta jaga tengah layan mimpi bidadari

A musical group :
Yovie dan Nuno
*tengah layan Menjaga Hati dikala menulis tag ini. ada kaitan ke?

An animal :
Kambing
*masa kat sekolah dulu ada cikgu aku suka mulakan ucapan dia dengan "weh, KAMBING kau!"

A type of car:
kalau boleh saya nak Subaru Impreza tapi Proton Saga BLN pun jadi la
*dengan nada order capati di marplay bawah Tasik Height Apartment lagi skema

A type of fruit :
Orange~
*ni sebab pengaruh The Annoying Orange yg menebal dalam sanubari diriku la penyebabnya, sesungguhnya tiada kaitan antara aku, dia dan buah oren di jalan sekitar Desa Tasik

TAG :
nak tau siapa pemenangnya?
ANDA!!
*padan muka kepada siapa yg ketiadaan kerja melawat blog aku..hehe

No comments:

Post a Comment